Atletico!

Yes då är man tillbaka i Sverigeland efter man besökt Åland!
Som ni kunnat läsa vann johan o jag en resa dit via PAF. Drog till sthlm i måndags där vi fick grillat och hängde med johans syrra, frans och knodsen! 07.00 på tisdagen skulle vi infinna oss vid incheckningen till färjan som tog oss till Åland. Vi köpte frukost på tax freen i form av en toblerone var, för att sedan spela lite "full House" på automaterna. dock gick vi minus på den resan. Lunchbuffe med hela PAF gänget som hette duga. Några timmar senare anlände vi till Mariehamn där vi direkt togs till Mariepark där pokerborden stod uppställde med croupierer. Ja hu r denna turnering slutade för oss har vi förträngt. med 52 spelare så tror jag ja åkte ut som kanske 20-25 spelare något, Min käre vän johan då? Jo han spelade sönder allt motstånd... utom P-O... Denna lilla turgubbe som aldrig spelat en hold em turnering blev upkäkad av Johan när bara de 2 återstod. Men givetvis, sista handen johan hade kanske 95% chans att vinna, pricker turfangubben in en stege på sista kortet....... han vann resan till Madrid med all inclusive och tickets till derbyt Atletico-Real... skitkul. haha men men. Bitrra så käkade vi en helt fantastisk middag även på Mariepark för att sedan bege oss till Arenan där vårt kära Atletico skulle spela mot IFK mariehamn. Laget de ställde upp med var väl inte det bästa, men fick ändå se många fina spelare som Simao, Coupet, Perneia, Heitinga, Raul Garcia, Sinama-Pongolle, Ever mfl...
Matchen slutade 2-1 till ATM jag hade satt mina pengar på 5-0 vinst så det sprack rätt hårt. Efter matchen fick komma in på "efterfesten" på hotellet där spelarna bodde, dock var bara (eller bara o bara) Sinama-Pongolle och en till 16-åriga Borja som gör sitt första Atletico mål just denna kväll, på plats i utrymmet, men fick Autograf av Pongolle iaf :D
Efter det så var det att sätta sig på bussen med en hel packade idioter och en del sköna människor som skulle ta oss till Färjan för hemfärd till Sthlm.
Innan vi skulle sova i hytten så passade vi på att spela lite "Full House" igen och det gick bättre än på dit vägen iaf.

Det var en grym resa som jag är glad att jag fick åka på och se Atletico LIVE. Nästa gång ska jag se dem i Spanien.
Tack Johan för denna resa!

haha "fotbollsbloggen" på Dalarnas Tidningar skrev lite om det med haha, snygg bild osv...
http://www.dt.se/sport/fotbollsbloggen/article429154.ece

Kommentarer
Postat av: Linda

Men va söt du va på den här bilden!

2010-01-25 @ 21:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0