Vansbrosimningen

blev en succe även detta år! Vilken helg! Tänk att den annars relativt dystra stämningen i byn Vansbro kan vändas så sjukt mycket på en helg. Alla kommer hem, alla med samma tankar i sinnet !
Fredags kväll anlände jag till Vansbro och den osade stämningen. Slängde in grejerna hos Magnus och Sanna där de serverades en kall öl direkt jag satte foten innanför dörren, och på ett vips hade vi tagit med oss färdkost på vår traditionella fredags skate och rullade på gatorna. Efter ett relativt vinglig skatesession så blev det dags för pizza-time. Vi rundade på några sätt av kvällen coh började drömma om lördagen.

Lördagen startade minst sagt med en rivstart, samling kl 10.00 på Resturang Sjöjungfrun och vid 11.00 så vinglade det för de flesta redan, jaget var inget undantag. Vi serverade loss ca 3000 damer som simmat tjejsimmet i både regn och sol. Tidsuppfattningen tappade men tror ja kom hem (till magnus o sanna) runt 4 kanske och fick i mig lite käk och ytterligare lite flytande. Dagen o kvällen fortsatte i rask takt för hävarmen och vi hann faktiskt besöka 2 förfester i det ösande regnet innan det var dags för vad vi alla längtat efter i 364 dagar, FLOTTAREN!
Kön i spörregnet var inget problem för mig, den ca 3 minuter de andra som valde att följa ledet stod o blev blöta i ca 1 timme haha. Väl inne i det torra så blev det många kära återseenden, sång och dans, skratt och lek! Helt sjukt skoj!
Alla var överglada och trevliga, ja nästam alla då haha men de e glömt!
Var bland de sista ut och skippade efterfesten då regnet hade gjort ner hela mig så där slutade kvällen tillbaka i Magnus o Sannas lägenhet på en tom luftmadrass på golvet!

Här drar ja ett otroligt roligt skämt tydligen efter att serveringen var klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0