.

I brist på annat tog jag mig en fiiin promenix och två stycken på hälsningar på stan idag!
Började med att utforska Aker Brygge på utsidan och satt och glassade i solen vid hamnen i ca 30 minuter med ljuvlig soul i lurarna! Promenerade lite i och runt hamnen vilket var underbart!
Tog mig sedan upp på Carl Johan för att titta om Tammy och Sandra jobbade så jag kunde säga hej.
Började med Tammy och på vägen dit, mitt på Karl Johan KRRRAAAASSSCH BOOM BAAAAANG!!!
En ca 4 meter lång, 2 dm tjock IS pinne faller ner från ca 6-7 meters tak rakt framför ögonen på mig. Staden var fullproppad med folk men den träffade inte en enda! ca 20 riktigt skärrade människor stannar upp tänker vilken tur de har att de är livet och minst 30 till står och funderar hur i hela friden detta kunde hända på Oslos mest folktäta gata.
Glad är jag iaf att jag inte kommit ca 5 sek tidigare.

Vidare till carlings på Arkaden där jag möter en sjukt glad som alltid Tammy, men idag kanske ännu lite gladare och finurlig då hon käkar så stark morfin för smärtan i foten så hon är hög haha. Ja det var en rolig pratstund må jag säga! Och hon visade mig en så Sjukt,  med stort S Snygg de palma tröja jag vill ha. men men budgeten kanske inte är den bästa just nu så blir nog ingen...
Hon berättade sedan vart Glitter butiken ligger som jag har letat efter sen jag kom. Faktum var att den låg vägg i vägg med en URban butik jag varit inne i ca 10 ggr haha, man kan inte ha koll på allt!

Så traskade dit för att titta om min kära vän Sandra som jag träffade i Barcelona jobbade, och javisst!
Där stod hon med massa folk omkring sig. Denna nu varande Butikschefen hade fullt upp, men vem har inte tid till en Johan som man inte träffat på ett tag?
Tog en del av hennes arbetstid och snackade massa. Sjukt trevligt att se henne igen!

Men nu är jag tillbaka hemma och ska titta på Greek igen och senare spisa Pommes Frites, wohooo!
so long.

Akers Brygge by winter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0