Show sänd från himlen.

Efter en fartfylld fredag så maxade denna dag lite för mycket, gick genom ljudvallen flera gånger om och förgyllde mitt liv.
08.30 skulle vi vara på plats på parkeringen. Då pappa har hand om all parkering för hela flygfesten så kan man inte annat än att ställa upp och få gratis inträde överallt alla dagar. iklädda shorts pch tee så kändes det som man hade lagt sig på ett silverfat för knotten och myggen. Viftandes mot bilar och mygg så parkerade vi denna dag ca 1000 bilar på vår parkering och vi fick ledigt runt 1 kanske så vi enkelt kunde avnjuta resten av showen bland de andra 16-18 000 i publiken. och VILKEN SHOW! Den ena uppvisningen värre än den andra, Jurgis får en att tappa andan med sina 23 rolls spikrakt ner mot jorden i sjuk hastihet i sitt plan, flygandes upp och ner 3 meter från marken, stå stilla i luften med ett flygplan och mycket mera, Jetplanen Gripen och F16 som dånar så man tror världens undergång är här då de dundrar förbi i "låg" fart på 1200 km/h, DC3 an som är så vackert och stort och lyckas lyfta i så sjukt låg hastighet, och inte minst JET-Teamet Breiltling (bilden) som tar 5 jetplan skapar en "mun" med sina plan som resteranda 2 plan ur gruppen flyger rakt igenom, alltså mötandes med marginaler på 2-4 meter THATS SICK!
Showen var grym och inte en enda åskådare skulle kunna klaga och den höll på till ca 16.30 så det var MAXAT!


Kvällen då? jaa haha kunde nog inte vart mycket bättre. Hem o duscha och käka med alla som var med i fredags denna gång bjöds på gudomlig Köttfärslimpa, älgkött givetvis, och nypotatis, Tack mamma o pappa för overkligt god mat!
blev sittandes hemma med alla till runt 22 då jag o emil cyklade på Förfest som varade i kanske 15 mins innan det var dags att dra sig till Flygfältet där allt hände. Via cykel, traktorflak och gång anslöt vi oss till de ca 3000 pers (sägs det) som hade hittat dit och det var minst sagt folkfest! P-floyd skulle tydligen spela där men det glömde ja o emil väääldigt snabbt då vi fick syn på FACE-84 hahaha. Ett väldigt fagert tjejband som vi i efterhand fått höra är kända från TV o allt spelade covers som folk skulle dansa till. Vi blev ståendes/dansandes där så länge de spelade och kunde inte riktigt slita oss. Massa vänner dök upp i hangaren och inte minst Lina som jag lovat att vi skulle dansa bugg nästa gång vi sågs. Där stod vi framför ett dansband så vi provade på att dansa bugg! det gicksådär från min sida men skoj var det! Min helt nya mobil var plötsligt borta ett tag ochså bland alla dansandes fötter men vi fick tag i den mitt emellan två stora skor, och den var hel!
Efter spelningen fick jag höra att jag var "väldigt vacker och du utsrålade och stod ut i publiken" av leadsingern Emma i Bandet FACE-84. STÄMNING!
Festen och nattn rullade på i riktigt gott humör från alla. Next up på festen var en väldigt smart grym och perfekt kupp som jag tyvärr inte kan skriva om här trots att jag vill. Men bra jobbat Emil och Sebban, vi skulle nog klara ett bankjobb utan att någon märkte det ens!

För att fira vår framgång åkte vi karusell som inga andra, livet lekte, bollar kastades utan framgång på tivolit fram tills det var stängningsdags, dock fick ja lov "gå och pissa" och utförde själv en alldeles egen kupp, som dock inte hade fungerat utan ett förarbete av mina kollegor.
Folket drog sig in på byn igen så även vi och vi myste, umgicks och skrattade ända in till ca 05 på morgonen då vi kände oss klara för natten. Grejen var den att vi skulle upp o jobba 3 timmar senare så vi funderade starkt på åka til parkeringen redan nu för att slippa åka hem mellan fest o jobb. Men myggen gjorde sin påminda så vi cyklade hem för att få vår ca 2,5 timmars sömn innan det var dags att gå upp igen! WHAT A DAY!

Kommentarer
Postat av: anabanana

HAHA! fan att jag missade kuppen, måste höra med sebba hur det hela gick till. :)

2009-08-11 @ 19:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0