Nära döden...

är man fan när man cyklar till och från jobbet, Holmentorget-Ingarvet.
Varenda dag är det billister som totalt skiter i väjningsplikten för cyklisterna på cykelvägarna vid rondellerna och avfarterna...
Idag cyklade jag som varje dag till jobbet på en huvudled när en gubbjävel i bil som bara kör i HÖG hastighet rakt ut o håller på köra över mig, tvungen att sladda runt cykeln för att inte dö/bryta varje ben i kroppen.
Detta gör mig frustrerad och på denna punkt kan jag uppfattas grinig.
Och att cykla från gruvrondellen ner till Åhlens rondellen är med som att spela rysk roulette med livets som insats, enbart för att billisterna inte kan trafikreglerna. Ska dessa miljöförstörare åka i sina bilar ska dom fan göra det med respekt för de som cyklar!


Photo by Sofia Sanchez and Mauro Mongiello

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0