VILKEN HELG!

SHIIE.
Nu var det måndag igen och helgen har varit hur bra som helst!
Summering.
FREDAG: Började med att jobba bara till halv 3, vilket är tiden jag alltid ska jobba till enligt kontraktet, men det är övertid som gäller mest varje dag. Men då klockan blev slagen halv tre for jag ner på stan och hem för att snabbt byta om och hämta skaten för att dra till Arena rampen för ett grymt session i det superniciga vädret! Hem igen en skvätt för att sedan dra till WEsc butiken som hade invigning och bjöd på dricka och trevlig stämning. Jag hugge, ted, jonte o danne drog hem till oss och rakade av daniel håret. Lämnade sedan för en snabbvisit på Banken och Rådhusgården och avslutade åter hemma ganska tidigt för att vara laddad till lördagen!

LÖRDAG: 07.30 kommer en galen Daniel in och väcker mig haha med de sjukaste vrålningarna ni kan tänka er. men min väckarklocka var ej slagen så jag kom ut till backen vid 9,30 ungefär med hjälp av Ted och hans bil. DÅ var det full srutt i backen, solen stekte, åkarna värmde, jag tog ett åk på min kemper och snackade med mina domarkollegor och gjorde klart för start av tävlingen. Tävlingen drog igång och de bjöd på GRYM åkning, och i ca 6-7 timmar satt jag med fejjan straight emot solen i superclean smörsnö, och det satta sina spår.
Tävlingen blev slut och jag tog några åk till med min Kemper innan prisutdelningen. Och när den kom blev jag själv lite förvånad över prispallens ordning. men vi var 3 domare vars poäng las ihop så det blev som det blev.
Dock hade vi en tråkig incident av VÄLDIGT larviga åkare som gnälldei ca 2 timmar på det mesta, men de kanske borde fundera om och fråga sig själva varför de valt en "sport" som snowboard. Alla var där för att ha kul och det hade vi nog alla ändå!
SOL, GRYM ÅKNING, SKÖNA MÄNISKOR, det mesta FREE och jaa GOD STÄMNING!

Vidare hem för att duscha och byta om inför The Grande Finale på en superclean lördag.
Först hem till Kalle till en förfest som mer eller mindre spårade ur då det blev alldeles för mycket folk haha visste inte att de gick in så många i en etta haha. Tog minpåse och vandrade vidare till Stefan där det blev ett mycket mer lugnare tempo, men lika trevligt för det! Klockan blev sedan slagen för O´Learys där den officiella festen för snowboard tävlingen var och vilken stämning! Alldeles för sköna människor där.

Så jag får ge grymma big ups till Tävlingsarangörerna och alla vänner för denna helg!
Resultatet av glassning i solen, hårband + solbrillor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0