Korrupta staden.

Den charmiga, romantiska, helt underbara staden Barcelona aer lika korrupt som Bali, ja pa bali kunde man iaf muta polisen. Sen sist jag skrev har det hant massor! har haft en kanon helg, trots en smärre skada i ena hälsenan!

Men som rubriken vittnar lite så är det en hemsk händelse som har inträffat sen sist.
I fredags, efter att jag mött upp med mina vänner på den öldrickar-baren, vi skulle dra vidare och jag skulle bara lämna av min nya vän vid bilen (vilket var nog tur) så inträffade det som fick min bägare att rinna över.
De andra som gick före slirade framåt lite mindre nyktra kanske men fortfarande fullt kontrollerade, eller ja nästan. En av dem slirade in i en MC, mycket olyckligt och helt ofrivilligt, så den välte. Och inte nog med det så hände detta alldeles utanför en nattklubb. (jag var som sagt inte med själv, så detaljer kanske inte aer 100%) Vakterna tillkallar genast polisen som snabbt är på plats. Killen som stötte till den hade sån tur att han lyckades snirkla iväg utom synhåll. Vakterna kan ju inte ha tillkallat polisen utan gärningsman, så de lägger skulden på hans vän och berättar vackert hur alla de hade "agerat våldsamt och stått och sparkat på MC:n osv osv". En av vönnerna som var med kan mer elelr mindre spanska och  hör hur vakterna ljuger om händelsen till polisen. Jonte som får skulden blir tagen av polisen och får skjuts hem, advokater skulle kontaktas och detta var tydligen ett oerhört hemskt brott som skall tas upp i rätten.
Den spansk förstående vännen, och mycket snälla Linn, tillåter inte att Jonte åker hem ensam med polisen,utan försöker komma fram, och förbi till honom. Hon kanske stryker emot en polisman som vänder sig om och ger henne en rak höger rakt i ansiktet. Givetvis blir hon rasande och börjar fråga vad i helvete han håller på med. Blocket kommer fram och han vill ha hennes personuppgifter eftersom han får det till våld mot tjänsteman (?!).
DOM ÄR DUMMA HELT I HUVET HÄR.
Inte nog med detta, som sagt fick de ICKE åka med i polisbilen så de tar en taxi och ber den följa efter polisbilen. Polisen kör mot enkelriktat, med taxin strax därefter. Väl framme, bilarna stannar och snabbt rusar polisen ut och ger taxichaffisen Bot för att ha kört mot enkelriktat, VAD HÄNDER?!

Dagen efter jag får höra detta, så träffar jag en skate polare vid namn Andrew och han berättar att polisen gjort klart för honom att om han syns till vid ett visst ställe igen med brädan kommer han inte vara så hel dagen efter.
ALLTSÅ  HÖR NI HUR DET LÅTER?!
De gör precis som de vill, de är lagen och de missbrukar den så att icke spanjorer utsätts för oprovocerat VÅLD, lögner som kostar väldigt mycket pengar. Att helt oprovocerat kunna slå en helt oskyldig människa för att hon vill sin kompis väl med att gå förbi en polisman. För att gripa en helt oskyldig man för att de vet att vakterna ljuger, och för att våga Hota och lämna människor i rädsla att de inte ska kunna gå dagen efter. HELT SJUKT

Sveriges polis har i jämförhet med den spanska, inget storhetsvansinne alls.

Ett mindre glatt inlägg detta, men nästa ska jag bevisa livsglädjen igen... på något vis.
So long...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy fan sjukt. Allt är bra i övrigt eller. Här hemma är det dags o åka snowboard i helgen=)

2008-11-25 @ 20:20:06
Postat av: Ingrid

Alltså, det där var bland det värsta jag har hört, låter ju en mardrömmshistoria, det är ju helt sjukt.. Synd att du inte är inne på msn, men jag antar att du som alla andra länder som inte är USA sover gott nu;P

2008-11-27 @ 07:48:37
URL: http://ingridlovisa.blogg.se/
Postat av: Linnpinn

Vilken bra berättelse du knåpat ihop. Stämde ju perfekt.



Men att du ljugit om din ålder hela tiden, det visste jag inte. 18 år (som det tydligt står på profilen)! Jag är alltså äldre än dig ;)

2008-11-27 @ 20:53:34
Postat av: Linnpinn

Vilken bra berättelse du knåpat ihop. Stämde ju perfekt.



Men att du ljugit om din ålder hela tiden, det visste jag inte. 18 år (som det tydligt står på profilen)! Jag är alltså äldre än dig ;)

2008-11-27 @ 20:54:54
Postat av: Jonte

Amen broder! Du summerade det jävligt bra där, det räcker ju med en blick från en polis här så blir man tvärrädd, att ha det där gnagande i bakhuvudet är inte det roligaste.

2008-12-01 @ 19:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0