Sverige.

Yes, då sitter man här, har streck kollat 7 avsnitt av julkalendern, muisken som spelas är Ane Bruns duett platta som min syster presenterade för mig igår.

15.45 lämnade jag vår lägenhet, utan nycklar...
jag hoppade in i en Taxi som snabbt och tyst tog mig till flygplatsen via motorvägen som går förbi Barcelonas största gravplats som är intryckt i bergsväggen. Solen låg värmande på rutan och jag satt där inne i den svart gula taxin. Flygplatsen var fylld av människor som skulle hem över jul och mitt plan var fyllt av unga svenskar fick sällskap på flygplatsen av en skön kille vid namn Nikita som jag träffat innan. Flygandet gick felfritt hela vägen in till Arlanda, trots att vi dök genom snö- och orosfyllda moln på vägen ner. Väl ur planet plockades bagaet upp och jag tog farväl av några andra jag träffat i Bcn som var med på planet, vidare till utgången.
Där stod det massor av folk och jag får syn på hela min vackra familj som dyker fram med kramar, vilken lättnad. Oerhört skönt att vara hemma nu, men ett av de bästa kapitlen i mitt liv är nu avslutat. 
Barcelona står ju kvar tills senare och ett är säkert. Dit ska jag igen. So thats the end of the Bcn story (nog för att ja kommer berätta om det i alla år framöver men)
Nu skall jag fortsätta smörja in mig i alla julens dofter och uppgifter som står in för the big christmas eve. Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0