Last friday...

på detta helsikes jobbet. Känns det skönt? SOM bara den, grejen är att det är fredag eftermiddag och jag kommer sitta här ända tills klockan 21.00 och tjöta med svenska befolkning som gömmer sig i sina röda stugor från det hemska vädret i norden. Och jag kan säga att även om jag kan sänka elkostnaderna för 99% av alla jag snackar med så är man fortfarande inte uppskattad då man stör mitt i Idol eller vad som nu visas på TV när familjen äntligen samlats efter en vanlig hemsk vecka. Men som sagt, SISTA FREDAGEN på detta jobb!!!

Gårdagen börjades med ett besök i tvätteriet längstner i huset. Då strömmen går i hela lägenheten så fort man slår på tvättmaskinen så fick jag pröjsa 4 euro för en maskin. Städade fixade mat och plockade lite almänt undan från hyllor osv.
Jobbet väntade sedan och gissa vad?! Vi fick våra första julklappar för detta år! 2 flaskor vin, 1 flaska Cava, 2 chokladkakor, och typ 5 olika andra vidriga snaskförpackningar. Inte illa pinkat för att vara Tramscom. Vi jobbade på och hade almänt tråkigt då alla schyssta dudes and girls slutat här så ingen fanns att snacka med FÖRUTOM den alldeles för överspralliga Mia som erbjöd en plats bredvid henne och en massage. Vem tackar nej till sånt?
Upplösta knutar i kroppen, 3 sälj och mycket tristess senare så slutade jag. Mötte upp en vän, käkade på den tidigare nämnda hamburgerien och glodde en rulle och käkade från julklappen jag tidigare fått, det var den dagen det...

Yr och med en av top 5 fräckaste morgonfrillor jag någonsin upplevt vaknade jag upp och klockan var visst halv 1. Städade lite och fick den briljanta ideen att se ikapp de 3 avsnitten jag missat av Julkalendern. Ner i packis it-cafeet och slog på julkalendern som är sjuukt rolig tycker jag haha! "TJENA HEJ, KLASSE.. DIRRE." yeah yeah. klockan slog jobb, så jag rullade hit på en av mina bästa vänner och här sitter jag.
Glatt överaskad idag också på jobbet faktiskt då det var dags för juklapp NUMMER 2! Idag var det mina kära teamleaders som gav oss julklappar beståenda av massa SVENSKT gott inhandlat från IKEA. Tur att jag inte tog ledigt idag och på tisdag ;)

Tjing tjing, detta inlägg känns helt meningslöst haha och ja ja, men... som en vis man sa. "Det kommer en mogondag och så vidare..."

Nu blir det att ringa på, kvällen kommer styras mot det gigantiska discoteket(?) Razzmatazz, så vi får se hur det slutar. Men helg är det och det ger vi tummen upp för!


So Long!

Kommentarer
Postat av: johanna

oooh razzmatazz, me like!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0