God Fortsättning gott folk!

Yes då sitter man här på slutet av Annandag Jul. Julen försvinner fortare än den kommer.
Juldagen var väldigt lugn till en början, vid 16 någon gång började göra mig iordning för det årliga juldagsfirande.
Festen började stilla och skänt hemma hos Magnus(förfest nr 1), vi gick sedan till Calle där allt fler samlade med många kära återseenden (förfest nr 2). Efter en timme där så är det dags att gå till den arrangerade förfesten (nr 3). 60 spänn kostade det och den festades av i pelarsalen som ligger i kommunhuset. MÅNGA kära återseenden även där och klockan slog Flottaren. Allt folk vallfärdade till Värdhuset/hotellet och ÄNNU FLER kära återseenden gjordes. Men då kommunen beslutat att inget får vara öppet längre än till 01 så vallfärdade alla tillbaka till pelarsalen då det var dags för stängning.
Detta vill jag väl kanske inte säga men det var absolut inte den roligaste juldagen jag vart på, vet inte varför, kan det varit kylan, för lite alkohol eller kanske förståndet som satte gränserna... ja om jag det visste.

Idag. Annandag jul, väcks av att de säger att det är dags att vakna för vi ska nämnligen på hockey! YES! Vi drar oss till Leksand, min familj och min morbrors famlij sammanlagt 8 personer var vi för att skåda Eddie Läck hålla nollan inför dryga 6700 åskådare. Jag har varit ifrån hockeyn ett bra tag nu och det kändes fantastiskt att igen komma in i matchen med laget i mitt hjärta Leksands IF.

Nu sitter jag här och lyssnar på en sån fantastiskt skön låt min syster presenterade för mig så ett litet fredagstips i repris ;)
Ane Brun med Madrugada - Lift Me

See you in a while, crocodile!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det ser jag fram emot då jag kommer hem, massa kära återseenden:) hejaheja hockey, konstigt att du inte blev hes;)

2008-12-28 @ 10:18:59
URL: http://ingridlovisa.blogg.se/
Postat av: Ingrid

ps:låten är superbra, lyssnar på den nu på replay på youtube;P

2008-12-28 @ 10:24:20
Postat av: Anonym

Ett tips från samma skiva, Duets, är Easier med Ane Brun och Tingsek.

2009-01-06 @ 14:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0